تذکره

تذکره وبلاگی با موضوعات قرآن و عترت

تذکره

تذکره وبلاگی با موضوعات قرآن و عترت

تذکره

إِنَّ هَـٰذِهِ تَذْکِرَةٌ ۖ فَمَن شَاءَ اتَّخَذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِیلًا ﴿المزمل آیه ١٩﴾
این هشدار و تذکرى است، پس هر کس بخواهد راهى به سوى پروردگارش برمیگزیند!

مرحوم آیت الله محمدتقی بهجت فومنی میفرمایند:

قرآن،انسان را به غایت کمال انسانی می رساند،ما قدردان قرآن و عدیل آن ،اهل بیت علیهم السلام نیستیم.

کسی آشنا به قرآن است که زیادتر در آن تدبر کند.

15 حدیث ناب و خواندنی از امام زمان ولی عصر

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۴ ب.ظ

حدیث 1 :

 حضرت امام مهدی (عج) : نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم ، همچنانکه ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند .

و أما وجه الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لأمان لأهل الأرض کما أن النجوم أمان لأهل السماء .

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص
181


حدیث 2 :

حضرت امام مهدی (عج) : تصرف کردن در مال دیگری بدون اجازه صاحبش جایز نیست .

لا یحل لأحد أن یتصرف فی مال غیره بغیر إذنه .

وسائل الشیعة ، ج 17 ، ص 309


حدیث 3 :

حضرت امام مهدی (عج) : من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم .

أنا بقیة الله فی أرضه و المنتقم من أعدائه .

تفسیر نورالثقلین ، ج 2 ، ص 392


حدیث 4 :

حضرت امام مهدی (عج) : ملعون است ، ملعون است کسی که نماز مغربش را به تأخیر بیندازد ، تا زمانی که ستارگان آسمان پدیدار شوند .

ملعون ملعون من أخر المغرب إلی أن تشتبک النجوم .

بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 15


حدیث 5 :

حضرت امام مهدی (عج) : هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد ، پس نماز بگزار و بینی شیطان را به خاک بمال .

ما أرغم أنف الشیطان بشیء مثل الصلاة ، فصلها و أرغم أنف الشیطان .

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 182


حدیث 6 :

حضرت امام مهدی (عج) : ملعون است ، ملعون است ، کسی که نماز صبحش را به تأخیر بیندارد ، تا زمانی که ستارگان آسمان محو شوند .

ملعون ملعون من أخر الغداة إلی أن تنقضی النجوم .

بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 16


حدیث 7 :

حضرت امام مهدی (عج) : هر یک از پدرانم بیعت یکی از طاغوتهای زمان به گردنشان بود ، ولی من در حالی قیام خواهم کرد که بیعت هیچ طاغوتی به گردنم نباشد .

إنه لم یکن أحد من آبائی إلا و قد وقعت فی عنقه بیعة لطاغیة زمانه و إنی أخرج حین أخرج و لا بیعة لأحد من الطواغیت فی عنقی .

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 181


حدیث 8 :

حضرت امام مهدی (عج) : من آخرین جانشین پیامبر هستم ، و به وسیله من است که خداوند بلا را از خاندان و شیعیانم دور می سازد.

أنا خاتم الأوصیاء و بی یدفع الله البلاء عن أهلی و شیعتی .

بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 30


حدیث 9 :

حضرت امام مهدی (عج) : هر کس در اجرای اوامر خداوند کوشا باشد ، خدا نیز وی را در دستیابی به حاجتش یاری می کند .

من کان فی حاجة الله ، کان الله فی حاجته .

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 331


حدیث 10 :

حضرت امام مهدی (عج) : سنت تخلف ناپذیر خداوند بر این است که حق را به فرجام برساند و باطل را نابود کند ، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است .

أبی الله عز و جل للحق إلا إتماما و للباطل إلا زهوقا و هو شاهد علی بما أذکره .

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 193


حدیث 11 :

حضرت امام مهدی (عج) : برای زود فرارسیدن فرج ( و ظهور ما ) زیاد دعا کنید ، که آن همان فرج و گشایش شماست .

أکثروا الدعاء بتعجیل الفرج ، فإن ذلک فرجکم .

کمال الدین للصدوق ، ج 2 ، ص 485


حدیث 12 :

حضرت امام مهدی (عج) : اگر خواستار رشد و کمال معنوی باشی هدایت می شوی ، و اگر طلب کنی می یابی .

ان استرشدت أرشدت ، و ان طلبت وجدت .

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 339


حدیث 13 :

حضرت امام مهدی (عج) : ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند . پس از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید .

إنا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم ، و لو لا ذلک لنزل بکم اللأواء و اصطلمکم الأعداء ، فاتقوا الله جل جلاله و ظاهرونا .

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 175


حدیث 14 :

حضرت امام مهدی (عج) : و اما در پیشامدها و مسایل جدید به راویان حدیث ما مراجعه کنید ، زیرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم .

و أما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلی رواة حدیثنا فإنهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم .

بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 181


حدیث 15 :

حضرت امام مهدی (عج) : اگر از خداوند ( صاحب عزت و جلال ) طلب آمرزش کنی ، خداوند تو را می آمرزد .

إذا استغفرت الله ( عز و جل ) فالله یغفر لک .

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 329

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۲/۰۳
  • ۱۵۲۲ نمایش
  • saeed qasemi

حدیث

عترت پیامبر

عترت

امام زمان (عج)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی